4.3.09

Elämä on niin ehanaa

Varsinkin tälleen blunddadda. Olin siis ehtinyt tämän vihreän liivinkin käsitellä ennen sairastumista, ja se osoittautuikin erittäin hyväksi lohdutusasuksi (vrt. engl. comfort clothes) kuten eräs liivi ennen sitä. Kokeillaanpa muotibloggausta, kun ei tää niin kovin kummoinen tekele ole, otin vaan sivusaumoista sisään (yhteensä 20 senttiä...).


Hattu kuvausrekvisiittaa (ei jaksa käydä suihkussa kun pyörryttää kun on poskiontelot täynnä räkää). Muki saatu valmistujaislahjaksi, ja sopii tälle peruspositiiviselle tyypille just eikä melkeen.
Tuollainen tavallinen kirjastonsedän tai antikvariaattimiehen liivi se vaan on. Vähänhän tuo pönäköittää (saattaa johtua myös neulepoolosta alla)...
... mutta aina voi yrittää saada siitä trendikkään tai yrittää esittää vyötäröllistä sipaisemalla vyön ympärille. Hei oikeesti, ei toi vyö mitään auta eikä ees sovi koko asuun.

Voi olla, että näiden kirpparivaatteiden esittelyllä ei mitään lahjontapaketteja firmoilta tipu... Tosin en niitä kyllä kaipailekaan. Tuskin olis iloa jostain rasvasta tai kärystä tai kynsilakasta jota en kumminkaan käytä. Ja se lahjonta saattais loppua hyvinkin lyhyeen kun en niistä mitään kehuja tänne kirjoittelisi...

Tykkään niin kovasti tästä liivistä että oon jo neulomassa Bookworm vestia Folk vests -kirjasta kuvan perusteella. Kuvan perusteella siksi, että ohjeessa on niin paljon virheitä ja ohjeen mukaan tehtynä pienimmällä koolla siitä olis tullu ihan valtava. Jouduin pienentämään sitä noin 40 silmukkaa, vaikka tiheys oli ihan kohdallaan, ja tässäkin versiossa neulon nappilistat samalla aikaa (siis sisältyy noihin silmukoihin, alkuper. ohjeessa ei). En mä tienny niin pikkuruinen olevani... Toisaalta, ei tässä nyt taida mitään eroa normaaliin neulomiseen olla. Aika harvoin osaan ohjeita noudattaa muutenkaan. Yleensäkin otan ohjeista vaan sen mallineuleen ja teen sitten niinkuin haluan. Kulkee meillä suvussa.

Mulla on tainnu flunssa sekoittaa pään lopullisesti. Ennen olin nimittäin sitä mieltä että liivi on ihan tyhmä vaate, kun mun käsivarsia paleltaa ihan yhtä paljon kuin yläkroppaa muutenkin. Ehkä enemmänkin. Siksi bolero tai hihatin oli mun mielestä paljon järkevämpi. Ehkä mulle on käynyt NelsonMuntzit (Simpsoneista se hahaa-tyyppi), se pitää liiviä siksi että kroppaa paleltaa mutta käsiä ei.

No kylläpä meni selostukseksi. Onnittelut niille urheille jotka sai luettua tänne asti. Saatte pisteen. Kerää kymmenen, ja saat hyvän mielen. Tai sitten et.

1 kommentti:

miumaumukkaa kirjoitti...

Aatteleppa kuule, jos kirppareiltakin sais lahjontapaketteja...